* powyżej wysokości ratowniczej - możesz przez kilka sekund próbować wyciągnąć uchwyt (pilocik), jeżeli nie udaje ci się - wypnij czaszę główną i otwieraj spadochron zapasowy
* jesteś bardzo blisko wysokości ratowniczej - otwieraj natychmiast spadochron zapasowy
Break Away
ZGUBIONY UCHWYT
AWARIA:
* podczas procedury otwierania gubisz uchwyt wyzwalający, rip-cord, uchwyt pilocika lub "myszkę" (pull-out) i nie możesz jej znaleźć na swoim miejscu
* uchwyt pilocika znajduje się w kieszeni pilocika lub podczas skoku uchwyt wypadł z kieszonki
POSTĘPOWANIE:
* powyżej wysokości ratowniczej - możesz przez kilka sekund próbować odnaleźć uchwyt (pilocik), jeżeli nie udaje ci się - wyczep czaszę główną i otwieraj natychmiast spadochron zapasowy
* jesteś bardzo blisko wysokości ratowniczej - otwieraj natychmiast spadochron zapasowy
* nie ciągnij za taśmę łączącą możesz spowodować podkowę
Break Away
PRZYSSANIE
AWARIA:
* wyciągnąłeś uchwyt wyzwalający lub wyrzuciłeś pilocik a proces otwarcia jest zatrzymany
* pilocik nie opuścił strefy zawirowań powietrza znajdujących się za tobą
* nie występuje sytuacja holowania pilocika
POSTĘPOWANIE:
* zmień pozycję spadania (najlepiej wyprostuj przed siebie szeroko rozstawione ręce, zegnij bardziej kolana)
* nie szukaj ręką pilocika, możesz spowodować podkowę
Break Away
HOLOWANIE PILOCIKA
AWARIA:
* ciągniesz za sobą wypełniony lub niewypełniony pilocik
* proces otwarcia jest zablokowany
POSTĘPOWANIE:
* po stwierdzeniu holowania pilocika wypnij czaszę główną i otwórz spadochron zapasowy
* nie czekaj na ewentualne "zapracowanie" pilocika
Break Away
PODKOWA
AWARIA:
* pilocik lub taśma łącząca zaczepiły o ciebie lub twoje wyposażenie
* pokrowiec jest otwarty, pilocik pozostał w kieszonce, osłona opuściła pokrowiec, częściowo wyplotły się linki
* ciągniesz za sobą nie otwarty spadochron doczepiony od strony pilocika i taśm nośnych
POSTĘPOWANIE:
* staraj się utrzymywać przez cały czas stabilną, płaską pozycję spadania
* wyczep czaszę główną
* odrzuć taśmy nośne jeśli same nie odchodzą
* otwórz spadochron zapasowy
Break Away
ZAMKNIĘTA OSŁONA "KICHA"
AWARIA:
* podczas procesu otwierania czasza pozostaje zamknięta w osłonie - spadasz w pozycji pionowej
* prędkość spadania może być większa niż podczas płaskiego spadania
POSTĘPOWANIE:
* wyczep czaszę i otwórz spadochron zapasowy
Break Away
ZAWIĄZANA CZASZA "GRUCHA"
AWARIA:
* czasza wyszła z osłony
* nie widzisz rozłożonego slajdera
* czasza jest zawiązana na poziomie stabilizatorów
POSTĘPOWANIE:
* wyczep czaszę główną i otwórz spadochron zapasowy
Break Away
ZERWANIE, WYCZEPIENIE TAŚMY NOŚNEJ
AWARIA:
* w czasie procesu otwarcia urywa się lub wyczepia jedna z taśm nośnych
POSTĘPOWANIE:
* wyczep drugą taśmę
* otwórz spadochron zapasowy
Zerwanie taśmy
DŁUGIE OTWARCIE
AWARIA:
* czasza wyszła z osłony
* widać rozłożony slider
* widać stateczniki
* czasza nie wypełnia się
POSTĘPOWANIE:
* powyżej wysokości ratowniczej - możesz przez kilka sekund próbować symetrycznie zapompować tylnymi taśmami lub uchwytami sterowniczymi, jeżeli nie udaje ci się - wyczep czaszę i otwórz spadochron zapasowy
* bardzo blisko wysokości ratowniczej - wyczep czaszę i otwórz spadochron zapasowy
* Długie otwarcia mogą być właściwością niektórych czasz spadochronów
Break Away
Szkolenie
klasyczne metodą
Static Line na spadochronach
szybujących. Aby samodzielnie
wyskakiwać z samolotu,
oferujemy 3 skoki na linę
desantową z wysokości 1500 m. Dalszy
ciąg artykułu...
Nasz
klub stwarza doskonałe
warunki do doskonalenia swoich
umiejętności w skokach
spadochronowych. Umożliwiamy
zdobycie licencji i świadectw
kwalifikacji wymaganych
przez F.A.I. i U.L.C Dalszy
ciąg artykułu...
AFF
jest to najlepsza
i najbardziej efektywna nauka
swobodnego spadania. Po
ukończeniu kursu, skoczek
jest przygotowany i ma
możliwość wykonywania
samodzielnych skoków. Dalszy
ciąg artykułu...