[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]
[Rozmiar: 2003 bajtów]

Kamerka






stat4u




SYTUACJE AWARYJNE W SAMOLOCIE


* Przypadkowe otwarcie- pilocik w samolocie
* Przypadkowe otwarcie- pilocik za samolotem
* Przypadkowe otwarcie- zawiśnięcie za samolotem

PRZYPADKOWE OTWARCIE- PILOCIK W SAMOLOCIE

AWARIA:

* W samolocie, podczas lotu, otwiera się pokrowiec spadochronu głównego lub zapasowego. Pilocik sprężynowy odskakuje od pokrowca.
* Pilocik miękki wysuwa się z kieszonki. Pokrowiec zostaje otwarty lub nie.
* Pilocik pozostaje w samolocie.

POSTĘPOWANIE:

* W przypadku pilocika sprężynowego należy go natychmiast złapać i nie dopuścić do sytuacji, w której pilocik przemieści się w pobliże otwartych drzwi.
* Przesiądź się jak najdalej od drzwi.
* Jeżeli otworzył się pokrowiec spadochronu zapasowego skoczek nie może wyskoczyć i musi pozostać w samolocie aż do momentu wylądowania razem z osobą odpowiedzialną za zrzut.
* Jeśli jednak otworzył się pokrowiec głównego spadochronu, "skoczek wyrzucający" może podjąć decyzję o zapięciu go w samolocie i wykonaniu skoku.






PRZYPADKOWE OTWARCIE- PILOCIK ZA SAMOLOTEM

AWARIA:
* W samolocie, podczas lotu, rozpina się pokrowiec spadochronu głównego lub zapasowego. Pilocik sprężynowy odskakuje od pokrowca.
* Pilocik miękki wysuwa się z kieszonki. Pokrowiec zostaje otwarty lub nie.
* Pilocik wydostaje się za drzwi samolotu i znajduje się za samolotem

POSTĘPOWANIE:

* Pamiętaj! Wszystko dzieje się bardzo szybko!
* Jeżeli jesteś w stanie to po zauważeniu sytuacji wyciągnij uchwyt do wyczepienia czaszy głównej i odrzuć taśmy nośne, może to wystarczy. Jeśli nie będziesz musiał wyskoczyć z samolotu. Jeśli wypięcie czaszy głównej wystarczy abyś został w samolocie a masz spadochron z systemem SOS, RSL, SKY HOOK czy innym podobnym, odsuń się od drzwi natychmiast, ponieważ odpadające od ciebie taśmy nośne otworzą spadochron zapasowy.
* Można spróbować złapać za pilocik lub inną część spadochronu, aby zatrzymać dalszy proces wyciągania spadochronu na zewnątrz. Prawdopodobnie skończy się to jednak wyciągnięciem na zewnątrz, więc najlepszym rozwiązaniem będzie wyskoczenie z samolotu. W takim przypadku musisz mieć świadomość, na jakiej wysokości jest samolot. Jeśli wyskoczyłeś to przygotuj się, że spadochron może się źle napełnić i będziesz musiał wykonać procedurę awaryjną.





PRZYPADKOWE OTWARCIE- ZAWIŚNIĘCIE ZA SAMOLOTEM

AWARIA:


* W samolocie, podczas lotu, w drzwiach albo poza nimi, otwiera się pokrowiec spadochronu głównego lub zapasowego. Pilocik sprężynowy odskakuje od pokrowca lub miękki pilocik wysuwa się z kieszonki, wydostaje się poza samolot i zaczepia o jego część (usterzenie, kółko ogonowe, zastrzał).
* Zawisłeś za samolotem, element twojego spadochronu (pilocik, taśma łącząca, czasza, linki nośne) zablokowany została o część samolotu.

POSTĘPOWANIE:

* Pamiętaj! Wszystko dzieje się bardzo szybko! Lecisz z prędkością samolotu, możesz w każdej chwili stracić przytomność, a zablokowany element twojego spadochronu może spowodować problemy ze sterownością samolotu.
* Jeżeli zawisłeś na czaszy głównej, jak najszybciej pozbądź się jej, przez wyciągnięcie uchwytu do wyczepiania czaszy głównej i otwórz spadochron zapasowy. W żadnym wypadku nie otwieraj spadochronu zapasowego, przed wypięciem czaszy głównej!
* Jeżeli zawisłeś na czaszy zapasowej, musisz użyć noża spadochronowego do odcięcia się od samolotu, a następnie otwórz spadochron główny.
* A co jeżeli nie jesteś w stanie (kontuzja, obrażenia) mimo, że jesteś przytomny, wykonać żadnej z podanych wyżej czynności? Pilot zdecyduje się na lądowanie. Prawdopodobnie, aby zminimalizować twoje obrażeniom ciała, będzie je wykonywał, na najniższej z możliwych prędkości, staraj się o ile to tylko możliwe przyjąć pozycję w której odwrócony będziesz w trakcie przyziemienia plecami (pokrowcem) do powierzchni lotniska, chroń głowę, licz na duże szczęście.





[Rozmiar: 1910 bajtów]

[Rozmiar: 4753 bajtów]
[Rozmiar: 207949 bajtów]
[Rozmiar: 207949 bajtów]
[Rozmiar: 2263 bajtów]

Szkolenie klasyczne metodą
Static Line na spadochronach
szybujących. Aby samodzielnie
wyskakiwać z samolotu,
oferujemy 3 skoki na linę
desantową z wysokości 1500 m.
Dalszy ciąg artykułu...

[Rozmiar: 13634 bajtów]
[Rozmiar: 13657 bajtów]
[Rozmiar: 13603 bajtów]
[Rozmiar: 2263 bajtów]

Nasz klub stwarza doskonałe
warunki do doskonalenia swoich
umiejętności w skokach
spadochronowych. Umożliwiamy
zdobycie licencji i świadectw
kwalifikacji wymaganych
przez F.A.I. i U.L.C
Dalszy ciąg artykułu...
[Rozmiar: 13634 bajtów]
[Rozmiar: 13657 bajtów]
[Rozmiar: 13603 bajtów]
[Rozmiar: 2263 bajtów]

AFF jest to najlepsza
i najbardziej efektywna nauka
swobodnego spadania. Po
ukończeniu kursu, skoczek
jest przygotowany i ma
możliwość wykonywania
samodzielnych skoków.
Dalszy ciąg artykułu...
[Rozmiar: 13634 bajtów]
[Rozmiar: 13657 bajtów]
[Rozmiar: 13603 bajtów]